Hallo allemaal,

Hierbij weer een korte update over Stichting Alona. Op 15 maart is er weer een nieuwe trainee gestart, genaamd Jennifer.

Jennifer is de levenspartner van Maria (de laatste trainee) en heeft de afgelopen 2 jaar gewerkt als schoonmaakster. Hier werkte ze op oproepbasis en tegen een minimumloon (€ 4,60 per dag). Haar inkomsten zijn hierdoor dus erg onzeker en ze heeft aangegeven bij Robert dat het minimumloon echt niet voldoende is om van rond te komen. Daarvoor heeft ze nog gewerkt als een fabrieksarbeider in de provincie. Jennifer heeft geen middelbare schoolopleiding.

Ze wil heel graag Graphic Design & Web design leren zodat ze, hopelijk na de training, meer mogelijkheden heeft om vanuit huis te werken en omdat ze gelooft dat werken als een Graphic Designer een stabiele bron van inkomsten kan verzorgen. Dit heeft ze nodig zodat ze voldoende geld heeft om medicijnen te kunnen kopen voor haar polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS). Daarnaast voedt Jennifer samen met haar partner Maria hun neefje op omdat zijn ouders (de zus van Maria) en opa en oma (de ouders van Maria) zijn overleden.

Hi Claudia… Just to update you, she’s has been learning about Typography and Colors on her First 2 weeks and a Bit of Branding too… Right now im giving her activities to do on Branding which incorporated color and typography…

She’s doing okay. Not really good yet in design. A long way to go. But it’s only her 3rd week.. so I do hope and expect to see progress in the coming weeks 🙂

She is having a “challenging time” would not say a hard time because she is guided upon everything that she is doing, but she is really adjusting to this concept of graphic design because this is something she hasn’t done before and isn’t familiar with.  Though her works are even better than Maria’s so far.

Hierbij ook nog een leuk nieuwtje over Maria (de laatste trainee van Stichting Alona). Robert heeft haar in contact gebracht met een bekende van hem die eigenaar is van een printshop. Ze is hier aangenomen als 1 van de vaste in-house graphic designers.

Dit is natuurlijk precies waar we het allemaal voor doen en een bevestiging dat de opleiding, die Robert en zijn team, geven aan de kandidaten echt daadwerkelijk voor een goede baan en een betere toekomst kan zorgen!