Hallo allemaal,

Hierbij een laatste update over Stichting Alona. Afgelopen maart zou Shereen starten als nieuwe trainee bij Rocketship Designs. Helaas was er toen ineens Corona en werd deze training tijdelijk on hold gezet.

Ik heb nauw contact gehad met ons lokale team hierover en in het begin van de lockdown zijn veel lopende projecten helaas stopgezet omdat veel klanten (al dan niet tijdelijk) geen inkomsten meer hadden. Nu de wereld en ook de Filipijnen langzaamaan weer opstarten, pakken klanten van ons partnerbedrijf ook langzaamaan hun diensten weer op. Robert geeft aan dat zijzelf gelukkig niet zoveel last hebben gehad van de lockdown (vergeleken met andere bedrijven) omdat zij digitale diensten aanbieden. Hoewel ze in een derde wereld land wonen, blijven de COVID-19-gevallen gelukkig laag in vergelijking met andere landen, zelfs in vergelijking met ontwikkelde landen.

Vanaf volgende week kan Shereen gelukkig toch starten met haar training door middel van online lessen. Robert heeft hier ervaring in en zal haar op deze manier de eerste paar weken les geven. In de periode daarna zullen ze ook regelmatig persoonlijk afspreken. Inmiddels is het team bij Rocketship zo gewend aan het thuiswerken, dat Robert er vertrouwen in heeft dat Shereen op deze manier ook goed kan worden opgeleid en zal het gehele team in de toekomst ook meer thuis blijven werken.

Hieronder nog even een kort stukje over Shereen zelf:

Shereen woont momenteel bij haar zus. Ze kan deze opleiding goed gebruiken, omdat ze al enkele maanden geen werk meer heeft en haar financiële situatie niet zo goed is. Ze zoekt een manier om zichzelf te kunnen onderhouden en wil na de opleiding vanuit huis gaan werken als website designer / ontwikkelaar. In het verleden heeft ze al als secretaresse en virtuele assistent gewerkt, maar hier kreeg ze niet genoeg werk voor binnen en mistte ze soms bepaalde skills. Haar nieuwe kennis uit deze training, zou haar kunnen helpen om meer (diverse) klussen te vinden als virtuele assistent, vooral omdat ze wil leren hoe websites worden gemaakt. Dit zou dan haar nieuwe inkomstenbron kunnen zijn in de toekomst.

Ik houdt jullie op de hoogte over haar vorderingen!